Celebrity si nechaly za kampaň stran slušně zaplatit

Domácí 03. prosince 2017 | 04:55 — Ilona Cílková
Politické strany udělaly v letošních volbách prakticky vše, aby se dostaly do Sněmovny. Najaly známé režiséry, populární moderátory a mediální experty. A rozhodně na tom nešetřily.
Čtvrtníček se rozhodl podpořit TOP 09 / YouTube

Například Piráti za výsledek vděčí zejména marketingovému expertovi Jakubu Horákovi, který stál za kampaní s autobusem vyzdobeným karikaturami stávajících vrcholných politiků upozorňujícími na jejich ožehavé kauzy. „Navíc nám pomohlo, že Piráty zažalovala Jana Nagyová – stala se tak největším dobrovolníkem pirátské kampaně a konečně jsme prorazili do médií,“ uvedl v rozhovoru pro Lidové noviny Horák.

Jaké odměny se za své úsilí dočkal? Podle mluvčí Pirátů Karolíny Sadílkové za úvodní analýzu a přípravu strategie a její realizaci dostal 240 tisíc korun. K tomu ještě muži, který v minulosti pracoval taky pro ODS nebo ČSSD a nyní chce na Hrad pomoci Mirku Topolánkovi, náleží odměna za každý pirátský mandát ve výši 36 tisíc korun. Za dvaadvacet poslanců tak nakonec Horák dostal ještě skoro osm set tisíc korun.

Lákadlem občanských demokratů byl moderátor a bavič Martin Dejdar. Společně s šéfem ODS Petrem Fialou absolvoval v předvolebním čase deset talk show, během nichž se i hlasem Barta Simpsona snažil jinak uhlazeného univerzitního profesora přiblížit a i trochu polidštit.

„Jsem moc rád, že Martin Dejdar pomůže před volbami ODS a mně osobně. Společně projedeme jižní Moravu,“ pochvaloval spolupráci Fiala a k Dejdarovi doplňoval: „Vážím si ho jako vynikajícího herce, který hrál mimo jiné v řadě filmů a seriálů se závažnými společenskými tématy, vzpomeňme třeba jen na Zdivočelou zemi. Náklady na talk show byly 690 tisíc.

Známé tváře angažovali v kampaních i lidovci i TOP 09. První zmínění k natočení spotu využili služeb režiséra Filipa Renče, v Topce vsadili na herce Petra Čtvrtníčka.
 
Navzdory jeho vtipně pojatým klipům i s kulkou pro někdejšího šéfa TOP 09 Miroslava Kalouska a slogany Neuhneme, udělala strana jen slabý výsledek – 5,31 procenta – a jen tak tak se do dolní komory dostala. Možná proto nyní ani nechce zveřejnit odměnu pro populárního herce.

Podle mluvčího TOP 09 činila Čtvrtníčkova odměna zhruba 30 procent obvyklého honoráře. Lidovce stál spot od Filipa Renče půl milionu korun. 

Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Balení bez námahy – módní tipy pro chytré a stylové cestovatele

Balení bez námahy – módní tipy pro chytré a stylové...

Noční vlaky zažívají v Evropě renesanci: Tipy, kam můžete...

Kam na první letošní lyžování? Na rakouském ledovci...

Egyptská Taba: Vítejte v ráji dobrodruhů

Přemýšlíte o změně? Pár tipů na místa pro život, kde si...

Evropské termální ráje: Tipy na místa, kde se v horké...

Zavřít reklamu