Prezidentský kandidát Drahoš se chystá v lednu na masivní kampaň a je si jist, že uspěje
Drahošův tým je na základě průzkumů veřejného mínění přesvědčen, že pokud se bývalý předseda Akademie věd utká ve druhém kole se současným prezidentem Milošem Zemanem, voliči dají přednost Drahošovi. Za důležité ale považuje, aby k volbám přišlo co nejvíce lidí.
Podle šéfa kampaně Jakuba Kleindiensta má současné době Drahoš po ČR asi 100 billboardů, v lednu jich bude vylepeno 200. Zaměří se například na severní Moravu. Od klasické inzerce v novinách tým upustil. Vyhodnotil si, že nemá takový dopad na voliče jako oslovení letáky. Ty budou voličům distribuovány přímo do schránek. „Pro nás je to nejefektivnější. Aby byl přímý vztah mezi panem profesorem a voličem," řekl Kleindienst. Leták proto bude mít formu osobního dopisu.
Drahoš podle Kleindiensta dostal od sponzorů a dárců 32 milionů korun, za náklady na kampaň zaplatil 20 milionů. Limit výdajů pro první kolo voleb je 40 milionů, pro druhé dalších deset milionů. Vybrané peníze musí podle Kleindiensta stačit, úvěr si Drahoš brát nebude. „Na druhé kolo počítáme, že vybereme dalších deset milionů, předpokládáme, že se najdou další dárci," řekl šéf kampaně.
Analytici předpokládají, že rozhodující pro prezidentské volby bude, koho podpoří voliči hnutí ANO. Jeho vedení zatím podporu žádnému kandidátovi nevyslovilo, Zeman ale s šéfem ANO Andrejem Babišem úzce spolupracuje. Kleindienst řekl, že je ANO neoslovilo a nijak s nimi o podpoře nejednají. ČTK řekl, že s lidmi s dalších politických stran se setkává na různých akcích. „Není to pravidelné, cílené, ani bych neřekl, že to je záměr," řekl.