Starbucks otevře každých 15 hodin jednu kavárnu
Ročně se tak v Číně otevře 600 kaváren Starbucks, každých 15 hodin jedna. Dřívější cíle společnosti byly skromnější a počítaly s počtem 500 provozoven.
Starbucks očekává, že díky rychlé expanzi se v období let 2017 až 2022 jeho příjmy na čínském trhu ztrojnásobí a provozní zisk zdvojnásobí. Loni v prosinci Starbucks otevřel v Šanghaji svůj největší obchod s kávou na světě.
Podnikání Starbucksu v Číně i dalších asijských zemích se rozvíjí podstatně rychleji než na zavedených trzích. Příjmy v Číně a v oblasti Asie a Tichomoří se v posledním čtvrtletí meziročně zvýšily o 54 procent, zatímco v USA, Kanadě a Latinské Americe o osm procent.
Novinky před časem ohlásily také Costa Coffee, druhý největší řetězec kaváren za americkým Starbucksem, který působí také v Česku. Britský řetězec hotelů a restaurací Whitbread chce tento kavárenský řetězec oddělit do samostatné firmy.
A do roku 2020 by se pak mělo s akciemi Costa Coffee začít obchodovat na burze, informovala koncem dubna BBC.
Costa má v Británii více než 2400 kaváren. Dalších 1400 provozoven má ve 31 zemích v zahraničí. Po celém světě provozuje také přes 8000 prodejních automatů Costa Express.