Pandemie drtí ženy spíše než muže

Domácí 12. ledna 2021 | 09:52 — Ilona Cílková
Míra nezaměstnanosti v ČR dosáhla v prosinci 2020 úrovně rovných čtyř procent. Ocitla se tak nejvýše za více než tři roky, protože od září 2017 až do listopadu 2020 setrvávala soustavně pod úrovní čtyř procent.
Další 1 fotografie v galerii
Pandemická krize tíživěji zasahuje ženy / Pixabay Robert Wilkos

Této úrovně, úrovně čtyř procent, naposledy dosahovala v srpnu 2017. V růstu míry nezaměstnanosti se odráží pochopitelně zejména pandemická situace, která způsobuje propouštění v sektoru služeb, v segmentu turistického ruchu, gastronomie, ubytování nebo dopravy.

Zároveň je však patrný také nástup zimní sezóny, která každoročně zapříčiňuje nárůst míry nezaměstnanosti z důvodu omezování pracovních činností v exteriéru, tedy v zemědělství, v lesnictví, v povrchové těžbě či ve stavebnictví.

Podle ekonoma Lukáše Kovandy prosincová čísla potvrzují, že pandemická krize tíživěji zasahuje ženy, než muže. Od ledna do prosince 2020 stoupla míra nezaměstnanosti žen z rovných tří procent na 4,1 procenta, tedy o 1,1 procentního bodu.

Míra nezaměstnanosti mužů ovšem za stejnou dobu vzrostla jen z 3,1 na 3,9 procenta, tedy o 0,8 procentního bodu. Klíčovým důvodem je právě to, že pandemickou krizí je předně zasažen sektor služeb, v němž jsou ženy zastoupeny v porovnání se dalšími sektory typu průmyslu ve srovnání s muži výrazněji.

V letošním roce je třeba počítat s růstem míry nezaměstnanosti k úrovni šesti procent. Svět se ještě nestačil vzpamatovat a další pandemie číhá za rohem, varují vědci.

Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Noční vlaky zažívají v Evropě renesanci: Tipy, kam můžete od března vyrazit

Noční vlaky zažívají v Evropě renesanci: Tipy, kam můžete...

Kam na první letošní lyžování? Na rakouském ledovci...

Egyptská Taba: Vítejte v ráji dobrodruhů

Přemýšlíte o změně? Pár tipů na místa pro život, kde si...

Evropské termální ráje: Tipy na místa, kde se v horké...

Luxusní únik: Zažijte netradiční dovolenou v exkluzivních...

Zavřít reklamu