Živořící automobilový trh rozvířila obří zakázka
Není divu, že náš automobilový průmysl, ač vždy v jakékoli době odolával, nyní čelí velkým ztrátám. Za prvních deset měsíců letošního roku se prodeje nových aut v Česku propadly o 22 %, což znamená, že se oproti loňskému roku prodalo o skoro 50 tisíc osobních vozů méně než v předcházejícím roce.
Více než pětinový pokles vykazují také lehké užitkové vozy, i když zde se v říjnu odehrál nečekaný jev: meziroční nárůst o 6,41 %. O ten se z velké části zasloužila obrovská zakázka vozů pro Českou poštu. V říjnu totiž pošťáci převzali poslední z celkového balíku 1089 vozů od českého importu značky Peugeot. Francouzskou automobilku tato významná obchodní operace okamžitě vystřelila do čela žebříčku značek na trhu užitkových vozů.
I když realizace mamutího businessu uprostřed nouzového stavu nebylo nic jednoduchého, jak potvrdil vedoucí fleetového prodeje, Lukáš Hošek: „Tato zakázka pro nás byla obrovskou výzvou. Nejen z hlediska objemu, ale také vzhledem k okolnostem a překážkám, kterým jsme museli čelit, jako odstávky výroby, omezení v přihlašování vozů, ztížené podmínky pro dopravu atd. Pracovali jsme pod silným časovým tlakem a vynaložili jsme velké úsilí, abychom dostáli našim obchodním závazkům. Jsem nesmírně rád, že se nám to podařilo. Tento úspěch potvrdil flexibilitu značky Peugeot a její schopnost efektivně realizovat skutečně velké projekty.“
Obchodní spolupráce mezi Peugeotem a Českou poštou není nic nového. Začala už v roce 2013 dodáním 400 užitkových Peugeotů Boxer a Partner. Modrá auta se žlutou trumpetkou byla později nahrazena kanárkově žlutými, nicméně značka zůstala. České zastoupení Peugeotu dodávalo poště i v následujících letech a i díky tomu se drželo na předních místech v pořadí automobilek. V letech 2017 a 2018 dokonce nosilo titul „Nejprodávanější značka užitkových vozů v ČR“. V roce 2019 Peugeot sestoupil na druhou pozici, letos se však zřejmě s velkou parádou vrátí na vrchol. Letošní zakázka vozů sloužících k doručování pošty dosáhla 1089 vozů, což je zdaleka největší obchod v historii Peugeotu v Česku.
Flotile poštovních vozidel dominuje hlavně největší užitkový vůz od Peugeotu – Boxer, s počtem 521 kusů. Jedná se současně o dlouhodobě nejprodávanější dodávku v Česku. Jeho menší bratr se jmenuje Peugeot Partner, toho pošťáci odebrali rovné čtyři stovky. Zároveň nakoupili tento model i v osobním provedení nazvaném Peugeot Rifter, a to v počtu 168 kusů. Nová poštovní vozidla přitom opět změnila barvu a nově jsou bílá se žlutou trumpetou. Současně byla pro všechna uzavřena servisní smlouva nejvyšší úrovně, Optiway Servis, která byla pro klienta přizpůsobena na míru dle jeho specifických potřeb.