Koronavirus ho posílil. Miliardář včera rekordně zbohatl
Zakladatel Amazonu Jeff Bezos včera za jediný den zbohatl o třináct miliard dolarů. Jedná se o největší jednodenní nárůst bohatství kterékoli konkrétní osoby od roku 2012, kdy agentura Bloomberg spustila svůj dennodenně průběžně aktualizovaný žebříček nejmajetnějších lidí světa.
V přepočtu na koruny tak Bezos jen během včerejšího dne zbohatl o zhruba 302 miliardy korun. Za pouhých 24 hodin tak americký byznysmen zbohatl o 4,6násobek celoživotně budovaného majetku Andreje Babiše, resp. jeho svěřenských fondů. Objem Babišova majetku, resp. jeho svěřenských fondů Bloomberg odhaduje v přepočtu na 65 miliard korun.
Bezos také včera během jediného dne nashromáždil dodatečné bohatství v objemu o zhruba 42 miliard korun převyšující celoživotně budovaný majetek nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, rozebírá ekonom Lukáš Kovanda.
Zakladatel Amazonu včera bohatl tempem 12,6 miliardy korun za hodinu. Každou minutu včera vydělával přibližně 210 milionů korun. Každou vteřinu pak své bohatství rozšiřoval o 3,5 milionu korun.
Aktuálně průměrná hrubá mzda v ČR činí 34 077 korun měsíčně. To v případě běžného bezdětného člověka odpovídá 25 557 korunám. Průměrný Čech tedy potřebuje 11,4 roku na to, aby vydělal tolik, nač si během včerejška každou jednu vteřinu přišel Bezos.
Střední hodnota mezd v ČR, neboli medián, letos v prvním čtvrtletí činila 29 333 korun. To v čistém vyjádření představuje 22 281 korun. Běžný bezdětný Čech tedy potřebuje třináct let na to, aby vydělal tolik, co Bezos včera vydělával každou sekundu. Za celý profesní život, tedy za zhruba 40 let, tak při současné úrovni cen a mezd v tuzemské ekonomice a kursu koruny k dolaru nemá běžný Čech šanci vydělat o moc více, než jen během včerejšího dne vydělával Bezos každé tři vteřiny.
Bezosovi k astronomickému bohatnutí pomohl hlavně dramatický růst ceny akcií Amazonu. Jejich cena za den poskočila o 7,9 procenta, nejvíce od prosince 2018. Od začátku letošního roku akcie firmy přidaly 73 procent. Investoři věří, že online obchodním platformám typu Amazonu patří budoucnost, navíc se firma úspěšně zabydluje také v jiných segmentech, třeba v cloudových službách. Koronavirová krize pak její postavení spíše ještě výrazně posílila, neboť trhy si krizi vykládají tak, že uspíší přesun podstatné části maloobchodu a služeb z kamenných prodejen právě do online prostředí. Koronavirus se podepsal i na realitách. Ale jinak, než by se předpokládalo.