Předseda vlády zahájil výstavbu rekreačního přístavu Veselí nad Moravou

Domácí 22. ledna 2020 | 08:45 — Helena Malá
Předseda vlády Andrej Babiš a ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů zahájili práce na stavbě rekreačního přístavu Veselí nad Moravou. Původní přístav, ve kterém rekreační plavba na Baťově kanále v 90. letech 20. století začínala, se rozroste na trojnásobek dnešní kapacity, bude vybaven moderním zázemím a novinkou bude servisní centrum pro ekologické služby plavidlům včetně tankovací stanice pohonných hmot.
Předseda vlády Andrej Babiš a ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů zahájili práce na stavbě rekreačního přístavu Veselí nad Moravou / Ministerstvo dopravy ČR

„Když před půl rokem pan předseda vlády navštívil Baťův kanál, plavili jsme se na palubě lodi z přístavu Petrov, který ihned po svém dokončení našel své uživatele a v sezoně je přístav plný různých lodí. Ředitelství vodních cest urychlilo přípravné práce a dnes se setkáváme při zahájení stavby dalšího přístavu, tentokrát Veselí nad Moravou. Původní přístav rozšíříme a pozvedneme jej na novou, moderní úroveň,“ řekl Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR jako investora stavby a provozovatele přístavu. Dodal, že Ředitelství vodních cest klade velký důraz na ekologii, a proto vyzdvihnul, že v přístavu bude servisní centrum pro lodě, které se zde nejen zbaví odpadů, ale také bezpečně natankují pohonné hmoty, poprvé pistolí jako u klasické čerpací stanice a ne z kanystru.
 
„V přístavu bude místo pro stání až 33 rekreačních plavidel, což je trojnásobek oproti dnešnímu stavu. Bude zde tak moci zastavit i přenocovat více návštěvníků města a věřím, že zde najde své místo i více půjčoven lodí,“ uvedl Lubomír Fojtů. Všichni podle něj jistě ocení nová mola s bezpečným přístupem a vyvázáním lodí, kdy každá bude mít k dispozici připojení na elektřinu a vodu. Mola budou rovněž přizpůsobena pro bezpečnou ochranu lodí i za nejvyšších povodní.

„Cílem Ředitelství vodních cest bylo zachovat provoz přístavu během plavební sezony. Proto dnes probíhá první etapa prací při vypuštěném plavebním kanále tak, aby do května byla hotová nová prodloužená přístavní zeď i modernizovaný sjezd pro spouštění lodí,“ doplnil Lubomír Fojtů. Poté své místo najde nové plovoucí molo a po plavební sezoně od října 2020 do dubna 2021 vyroste provozní budova servisního centra s tankovací stanicí pohonných hmot.

V roce 2000 zde byl městem Veselí nad Moravou vybudován první přístav a turistické lodě začaly brázdit vody obnoveného Baťova kanálu. Po dvaceti letech je Baťův kanál páteří turistického ruchu regionu a 90 tisíc návštěvníků ročně dokládá, že obnova vodní cesty byl úspěšný projekt. Velikost přístavu ale dnes zdaleka neodpovídá nárůstu počtu lodí a v sezoně je přístav beznadějně obsazen.
 
Stavbu realizuje společnost firem IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc a.s. a LABSKÁ, strojní a stavební společnost s.r.o. Celkové stavební náklady ve výši 69,8 mil. Kč bez DPH financuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Proč trpíme arachnofobií, co skutečně způsobuje strach z pavouků a lze se této fobie zbavit?

Co můžete očekávat, když přivedete dítě do domácnosti se...

Jak správně prát tenisky v pračce, aby se nezničily ani boty...

Jedlá soda je dostupný a účinný pomocník v péči o psa či...

Jak jednoduše vyrobit trendy paletový nábytek na zahradu i do...

Nový trend vtrhl do českých měst, střešní včelaření je...

Vánočním věncům letos nebude vévodit jehličí, ale...

Zavřít reklamu