Sexistická pivní reklama: Nevkusné billboardy pobouřily Prahu
Je jasné, že použití ženských vnadů v reklamě může leckterému podnikateli připadat jako skvělý nápad. V Rakovníku, o jehož pivo se jedná, se rozhodli jít do tématu, v dnešní době už prakticky nepoužívaného, doslova po hlavě. Výsledkem ovšem je nejen nevkusný, ale mimořádně hloupý nápad. Autor reklamy a šéfové pivovaru si tak akorát utrhli ostudu a samotná reklama jejich pivu žádné nové fanoušky rozhodně nepřinesla. Těžko si totiž představit, že by i ten nejzarytější pivař hledal po Praze pivo z Rakovníka jen proto, že viděl prsatou dámu na tramvaji.
Už v loňském roce museli reklamu na pivo Pražačka umístěnou na pražském letišti řešit členové nezávislé Arbitrážní komise RPR. Na pro mnoho lidí nevkusnou reklamu si stěžovali zahraniční turisté. U arbitrážní komise sice nakonec neuspěli, protože podle ní ještě reklama hranice slušnosti nepřekročila.
Nicméně komise zadavatele reklamy upozornila na zvyšující se tlaky na přísnější regulaci reklamy na alkoholické nápoje. „Použití motivu, který se tak často stává terčem stížností, je cestou, která proces těsnější regulace může jenom urychlit,“ uvedla Arbitrážní komise RPR.
„Ta reklama jako by říkala, přijeďte do Prahy, je tu levné pivo a sexuchtivé holky. Dlouhodobě se snažíme o to, aby se Praha ukázala jako kulturní centrum a zbavila se nálepky, že jde o skvělé město pro alkoholovou a sexuální turistiku. A i když to možná výrobce piva nemyslel zle, je zcela zjevné, že reklama takovéto myšlenky v cizincích nepochybně vzbuzuje,“ podotkl místopředseda Hospodářské komory pro Prahu 1 Filip Dvořák.
Reklama na rakovnické pivo si dokonce vykoledovala i nominaci na titul Sexistickké prasátečko. Tato soutěž má za cíl vybrat nejvíce sexistickou reklamu, se kterou se v České republice můžeme setkat. Cílem je upozornit na to, že sexistická reklama má závažné dopady např. na sebepojetí mladých lidí či může vést k toleranci násilí páchaného na ženách či poruchám příjmu potravy, což si řada firem často vůbec neuvědomuje.