Český automobilový trh padá, někoho ale pád nebolí

Domácí 17. listopadu 2018 | 19:47 — Anna Novotná
V prvních dvou čtvrtletích letošního roku se prodej automobilů v ČR vyvíjel dle očekávání. Stabilní a mírně rostoucí tendenci, kdy mírný pokles jednoho měsíce vyrovnal nárůst dalšího, však v září narušil propad o 28 %. A další pád o 15 % přišel v říjnu.
Další 3 fotografie v galerii
Tradiční lídry postihly z hlediska prodejů osobních vozů těžké ztráty / Peugeot

Tradiční lídry automobilového trhu postihly z hlediska prodejů osobních vozů těžké ztráty. Například druhý nejsilnější hráč Volkswagen klesl oproti loňskému roku v září o 66 a říjnu o 48 %, třetí v pořadí Hyundai o 34 % a následně o 22 %. A ušetřena nezůstala ani jednička na trhu, domácí Škoda, která za první dva poprázdninové měsíce prodala o 849 vozů méně než loni. Jediné dvě značky, které v obou krizových měsících rostly, jsou Peugeot a Toyota.

Je zřejmé, že strmý pokles registrací má na svědomí nová emisí norma, kterou musí automobilky od září plnit. Některé, zejména pak Peugeot, Citroën, Toyota, se včas připravily, jiné naopak ztrácí. Jednoznačným skokanem letošního roku, tedy značkou, která letos odvádí nejlepší prodejní výkony, je ale jednoznačně francouzská automobilka Peugeot. Ta realizovala na českém klesajícím trhu za prvních deset měsíců roku nárůst 28,8 % v rámci osobních vozů, což je nejvíce z první patnáctky žebříčku automobilek. Daří se jí ale nejen v segmentech osobních automobilů, Peugeot je už druhým rokem po sobě nejprodávanější značkou užitkových vozů v ČR.  S tržním podílem 13,6 % je v čele pořadí automobilek.

Modelová nabídka Peugeotu je v posledních letech vysoce žádaná. Největší úspěch slaví SUV modely Peugeot 2008, 3008 a 5008. Od září je pak v prodeji vlajková loď, fastback Peugeot 508. Atraktivní model vyvolal zájem zákazníků i odborné poroty, která ho poslala do finále o Auto roku 2019 v ČR.

Poprvé a naposledy získal Peugeot v Česku tento titul před dlouhými sedmnácti lety s modelem Peugeot 307. Šanci vyhrát toto prestižní ocenění znovu si tedy určitě nenechá ujít. Zda Peugeot uspěje, se dozvíme až 8. ledna. V každém případě se už teď může pochlubit nejcennějším titulem ve světě užitkových vozů – „Van of the Year 2019“ neboli „Dodávka roku“, který před několik týdny vyhrál s modelem Peugeot Partner, a také oceněním Mezinárodní motor roku pro nejprodávanější benzínový motor 1.2 PureTech.

Vše naznačuje, že Peugeot v ČR je aktuálně na vrcholu svých sil. Celkově za prvních 10 měsíců letošního roku registroval v ČR 11 571 vozů, což je víceméně stejně jako za celý loňský rok. Přitom do konce roku zbývají ještě celé dva měsíce! Vzhledem k tomu, že rok 2017 byl pro český import Peugeotu prodejně nejúspěšnější v historii, je zřejmé, že rok 2018 ho dalece překoná. Ať už se český automobilový trh pohne nahoru či dolů, je zřejmé, že letos na něm Peugeot bude králem.
 

Další články
Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Legendární zpěvačka a herečka Barbra Streisandová vydala po letech nový singl

Je vaším snem zažít pulsující atmosféru nejslavnějšího...

Chtěli byste vědět, jaká zima nás letos čeká? Sledujte...

5 chyb při výběru AKU nářadí, kterým se musíte vyhnout

Jak vytvořit dokonalou zahradní oázu: Tipy a triky

Jaké jsou výhody běhu? Fakta a mýty o tomto sportu

Co můžete očekávat, když přivedete dítě do domácnosti se...

Zavřít reklamu