Ryanair ustoupily tlaku a nabídnou zákazníkům kompenzace za zrušené lety
Ryanair tak ustoupil tlaku britského úřadu pro civilní letectví, podle kterého společnost dostatečně neinformovala zákazníky o jejich právech.
„Když aerolinky zruší nějaký spoj, ke kterému neposkytuje jiné rozumné alternativy, pak tato společnost musí zprostředkovat jiné spojení. A když s tím jsou spojené vyšší náklady, tak by je měla taky proplatit,“ vysvětloval Andrew Haines z britského úřadu pro civilní letectví.
Rayanair chce kvůli nedostatku personálu do konce října rušit přibližně padesát letů denně. Společnost už prý část odškodného svým zákazníkům vyplatila a najala taky zaměstnance, kteří zvýšený počet žádosti vyřizují. Ryanair bude ale v rušení spojů pokračovat nejméně do března příštího roku.
Odhaduje, že oproti plánu neodletí celkem 20 tisíc spojů a omezení se dotkne víc než 700 tisíc lidí.
Irské aerolinky vloni přepravily 120 milionů lidí a vykázaly zisk 1,32 miliardy eur (téměř 34,5 miliardy Kč). Nepřízeň zákazníků si tedy mohou dovolit riskovat, podotýká BBC.
Z hlediska počtu přepravených cestujících je Ryanair největším leteckým přepravcem v Evropě.