Většina sportovních šampionátů je v troskách. Motoristický svět zajímá, zda se letos pojede v Česku rallye?
Motoristický sport sledovaný diváckými davy z ochozů závodních okruhů má v letošním roce poměrně malou šanci na úspěch, nicméně rallye je na tom trochu lépe, a to zejména z pohledu možnosti dodržování bezpečné vzdálenosti a rozptýlenosti diváků na velkém prostoru. Dobrou zprávou je, že ikonická Rallye Monte Carlo se v lednu odjela bez větších problémů. Rallyovou sezonu letos rozjeli také například ve Finsku, Rusku, Španělsku a jinde. Přidá se na seznam i Česko?
Prvním podnikem by měla být Valašská rallye, která je zatím naplánovaná na konec března. Jestli to tak skutečně bude, je velkou neznámou, jak na oficiálních stránkách Valašské rallye uvádí šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík: „Snažíme se využít všech našich kontaktů a možností k získání výjimky ze zákazu konání sportovních akcí, který na našem území platí. Zejména čekáme na rozhodnutí Ministerstva zdravotnictví ČR. V případě, že zbylá rozhodnutí budou kladná, jsme připraveni závod odjet. Vzhledem k tomu, že se vše časově protahuje, stanovili jsme si datum 9. března 2021 jako nejzazší termín pro rozběhnutí finálních příprav. Pokud do tohoto data nebudeme mít vše schváleno, budeme muset ukončit přípravy a naši letošní rallye zrušit,“
Přes značně nejistý rozjezd rallyové sezony však většina týmů zahájila přípravy. Například ředitel značky Peugeot a současně i poháru Peugeot Rally Cup, Marco Venturini, oznámil, že letošní cup bude, a to hned pro dvě třídy. Kromě speciálů Peugeot 208 Rally4 v něm totiž budou startovat také nestárnoucí „dvěstěosmičky“ v provedení R2. „Vzhledem k současnému stavu jsme značně opatrní, ale i tak věříme, že nás čeká velmi zajímavá sezóna. Stěžejní je pro nás pochopitelně prezentace nového vozu Peugeot 208 Rally4, osobně se však domnívám, že charakter některých českých rychlostních zkoušek může nahrávat původní generaci dvěstěosmiček, které jsou i nadále velmi agilním závodnickým nářadím. V každém případě se těším na porovnání obou vozů,“ prozradil Marco Venturini.
Skutečnost, že se v tomto roce mohou cupu účastnit obě generace Peugeotů, může zajistit rekordní závodnickou účast. Manažer cupu Jan Koudelka odhaduje až 15 posádek: „Snažili jsme se vymyslet formát, který bude zajímavý pro všechny. Proto jsme cup rozdělili do třídy Rally4 a R2. Kromě toho vyhodnotíme absolutního vítěze, což nemusí být nutně posádka s turbem.“
Nejvýznamnější český seriál Peugeot Rally Cup se tedy uskuteční, pokud to situace dovolí, což je dobrá zpráva hlavně pro posádky, kterým tak letos Peugeot za dobré výsledky rozdělí až 700 tisíc korun. Další dobrou zprávou pro českou rallye je i to, že sponzoři zůstávají, mezi nimi i hlavní partner Peugeot cupu společnost Gefco, jak potvrdil zástupce firmy Tomáš Brada: „Přestože byl loňský rok byl hodně komplikovaný, spolupráce byla skvělá a zůstáváme i v roce 2021.“