Pandemie drtí ženy spíše než muže

Domácí 12. ledna 2021 | 09:52 — Ilona Cílková
Míra nezaměstnanosti v ČR dosáhla v prosinci 2020 úrovně rovných čtyř procent. Ocitla se tak nejvýše za více než tři roky, protože od září 2017 až do listopadu 2020 setrvávala soustavně pod úrovní čtyř procent.
Další 1 fotografie v galerii
Pandemická krize tíživěji zasahuje ženy / Pixabay Robert Wilkos

Této úrovně, úrovně čtyř procent, naposledy dosahovala v srpnu 2017. V růstu míry nezaměstnanosti se odráží pochopitelně zejména pandemická situace, která způsobuje propouštění v sektoru služeb, v segmentu turistického ruchu, gastronomie, ubytování nebo dopravy.

Zároveň je však patrný také nástup zimní sezóny, která každoročně zapříčiňuje nárůst míry nezaměstnanosti z důvodu omezování pracovních činností v exteriéru, tedy v zemědělství, v lesnictví, v povrchové těžbě či ve stavebnictví.

Podle ekonoma Lukáše Kovandy prosincová čísla potvrzují, že pandemická krize tíživěji zasahuje ženy, než muže. Od ledna do prosince 2020 stoupla míra nezaměstnanosti žen z rovných tří procent na 4,1 procenta, tedy o 1,1 procentního bodu.

Míra nezaměstnanosti mužů ovšem za stejnou dobu vzrostla jen z 3,1 na 3,9 procenta, tedy o 0,8 procentního bodu. Klíčovým důvodem je právě to, že pandemickou krizí je předně zasažen sektor služeb, v němž jsou ženy zastoupeny v porovnání se dalšími sektory typu průmyslu ve srovnání s muži výrazněji.

V letošním roce je třeba počítat s růstem míry nezaměstnanosti k úrovni šesti procent. Svět se ještě nestačil vzpamatovat a další pandemie číhá za rohem, varují vědci.

Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Kam na první letošní lyžování? Na rakouském ledovci Mӧlltal již od této neděle

Kam na první letošní lyžování? Na rakouském ledovci...

Egyptská Taba: Vítejte v ráji dobrodruhů

Přemýšlíte o změně? Pár tipů na místa pro život, kde si...

Evropské termální ráje: Tipy na místa, kde se v horké...

Luxusní únik: Zažijte netradiční dovolenou v exkluzivních...

Cestování v září: Tipy, kam vyrazit v těchto dnech za...

Zavřít reklamu