Živořící automobilový trh rozvířila obří zakázka

Domácí 26. listopadu 2020 | 14:55 — Anna Novotná
Je jen málo oborů, které v letošním roce vykazují nárůst. Některé se drží na určité stabilní úrovni, na jiné ekonomická krize vyvolaná pandemií udeřila v plné síle a zažívají strmý pád. Český „Autoland“ bojuje ze všech sil, ovšem kromě koronaviru, který zavírá továrny a vyhání zákazníky ze showroomů, na něj útočí i nové extrémně přísné emisní normy.
Dalších 5 fotografií v galerii
Peugeot Boxer byl dodán v počtu 521 kusů / Peugeot

Není divu, že náš automobilový průmysl, ač vždy v jakékoli době odolával, nyní čelí velkým ztrátám. Za prvních deset měsíců letošního roku se prodeje nových aut v Česku propadly o 22 %, což znamená, že se oproti loňskému roku prodalo o skoro 50 tisíc osobních vozů méně než v předcházejícím roce. 

Více než pětinový pokles vykazují také lehké užitkové vozy, i když zde se v říjnu odehrál nečekaný jev: meziroční nárůst o 6,41 %. O ten se z velké části zasloužila obrovská zakázka vozů pro Českou poštu. V říjnu totiž pošťáci převzali poslední z celkového balíku 1089 vozů od českého importu značky Peugeot. Francouzskou automobilku tato významná obchodní operace okamžitě vystřelila do čela žebříčku značek na trhu užitkových vozů.

I když realizace mamutího businessu uprostřed nouzového stavu nebylo nic jednoduchého, jak potvrdil vedoucí fleetového prodeje, Lukáš Hošek: „Tato zakázka pro nás byla obrovskou výzvou. Nejen z hlediska objemu, ale také vzhledem k okolnostem a překážkám, kterým jsme museli čelit, jako odstávky výroby, omezení v přihlašování vozů, ztížené podmínky pro dopravu atd. Pracovali jsme pod silným časovým tlakem a vynaložili jsme velké úsilí, abychom dostáli našim obchodním závazkům. Jsem nesmírně rád, že se nám to podařilo. Tento úspěch potvrdil flexibilitu značky Peugeot a její schopnost efektivně realizovat skutečně velké projekty.“

Obchodní spolupráce mezi Peugeotem a Českou poštou není nic nového. Začala už v roce 2013 dodáním 400 užitkových Peugeotů Boxer a Partner. Modrá auta se žlutou trumpetkou byla později nahrazena kanárkově žlutými, nicméně značka zůstala. České zastoupení Peugeotu dodávalo poště i v následujících letech a i díky tomu se drželo na předních místech v pořadí automobilek. V letech 2017 a 2018 dokonce nosilo titul „Nejprodávanější značka užitkových vozů v ČR“. V roce 2019 Peugeot sestoupil na druhou pozici, letos se však zřejmě s velkou parádou vrátí na vrchol. Letošní zakázka vozů sloužících k doručování pošty dosáhla 1089 vozů, což je zdaleka největší obchod v historii Peugeotu v Česku.

Flotile poštovních vozidel dominuje hlavně největší užitkový vůz od Peugeotu – Boxer, s počtem 521 kusů. Jedná se současně o dlouhodobě nejprodávanější dodávku v Česku. Jeho menší bratr se jmenuje Peugeot Partner, toho pošťáci odebrali rovné čtyři stovky. Zároveň nakoupili tento model i v osobním provedení nazvaném Peugeot Rifter, a to v počtu 168 kusů. Nová poštovní vozidla přitom opět změnila barvu a nově jsou bílá se žlutou trumpetou. Současně byla pro všechna uzavřena servisní smlouva nejvyšší úrovně, Optiway Servis, která byla pro klienta přizpůsobena na míru dle jeho specifických potřeb.

Další články
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Last minute Turecko s cestovní kanceláří TUI aneb Prožijte dovolenou snů

Last minute Turecko s cestovní kanceláří TUI aneb Prožijte...

Dlouhá cesta může být pro dítě utrpením, nová auta ale...

Dokonalé prázdninové letovisko? Plážové ráje Bodrumu...

Balení bez námahy – módní tipy pro chytré a stylové...

Noční vlaky zažívají v Evropě renesanci: Tipy, kam můžete...

Kam na první letošní lyžování? Na rakouském ledovci...

Zavřít reklamu