Ekonomika jde ke dnu, ale stát chce vyhodit dvě miliardy z našich kapes

Domácí 26. července 2020 | 06:13 — Ilona Cílková
Ministerstvo pro místní rozvoj chce utratit obří sumu za inzerci v tuzemských televizních a rozhlasových stanicích, tištěných titulech, na billboardech a internetu. Česká média tak získají velkou finanční injekci.
Další 3 fotografie v galerii
MMR chce vyhodit dvě miliardy z kapes daňových poplatníků / Česká televize

Vyplývá to z materiálu, které MMR rozeslalo do meziresortního připomínkového řízení. V něm výdaje na inzerci vysvětluje velkými problémy celého oboru cestovního ruchu. V přepočtu jde o zhruba dvě stě korun na obyvatele. Peníze bude stát utrácet přes CzechTourism.

„Vzhledem k průběžnému monitoringu cestovatelských nálad nejen v ČR, ale také na zahraničních trzích jako nejvhodnější možnost eliminace dopadů vidíme podporu domácího cestovního ruchu mimo hlavní turistickou sezonu a zaměření se na okolní trhy, které pomohou vyrovnat propady v destinacích tradičně zaměřených především na zahraniční klientelu a kde není potenciál nalákat větší množství domácích hostů,“ uvedlo MMR ve zprávě.

Kampaň s dvoumiliardovým rozpočtem má začít v půlce srpna a trvat rok. Ministerstvo pro místní rozvoj při zadání kampaní využije zavedený dynamický nákupní systém. „Prostřednictvím tohoto systému může zacílit kampaň na podporu cestovního ruchu cíleně v daném čase oslovením již zavedených dodavatelů,“ uvedlo ministerstvo. Vysílací čas v médiích ale bude nakupovat na základě výjimky bez soutěže.

Podle ministerstva propagace míst České republiky a možností turismu představuje významnou motivaci k účasti na cestovním ruchu v ČR. „Pokles poptávky po službách cestovního ruchu může vést až k omezení nabídky služeb v cestovním ruchu s dopadem do navýšení nezaměstnanosti. Tento jev bude mít negativní dopad na regiony ČR, rezidenty z pohledu omezení nabídky služeb poskytovaných v regionu, ale i na kvalitu života občanů ČR,“ uvedlo ministerstvo. Návratnost investice předpokládá ministerstvo několik let v podobě daňových a nedaňových příjmů veřejných rozpočtů. Je zarážející, co se za peníze běžných lidí, často zasažených koronakrizí, bude podporovat.

Další články
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Last minute Turecko s cestovní kanceláří TUI aneb Prožijte dovolenou snů

Last minute Turecko s cestovní kanceláří TUI aneb Prožijte...

Dlouhá cesta může být pro dítě utrpením, nová auta ale...

Dokonalé prázdninové letovisko? Plážové ráje Bodrumu...

Balení bez námahy – módní tipy pro chytré a stylové...

Noční vlaky zažívají v Evropě renesanci: Tipy, kam můžete...

Kam na první letošní lyžování? Na rakouském ledovci...

Zavřít reklamu