Pražské letiště dopadlo během koronakrize nejhůře z celé EU

Domácí 16. června 2020 | 11:31 — Ilona Cílková
Pražské letiště patří k těm, kterým koronavirus vzal v celé EU vůbec nejvíce cestujících. Trpí také regionální česká letiště, jsou ohrožena až likvidačně.
Další 4 fotografie v galerii
ropad letecké dopravy během koronakrize tvrdě dopdal na pražské letiště / Depositphotos

Letiště Václava Havla v Praze-Ruzyni patří k těm letištím EU, která vůbec nejvíce zasáhl propad objemu letecké dopravy v důsledku opatření pro boj s šířením koronaviru. Vyplývá to z dat, která zveřejnil Eurostat.

V březnu letošního roku klesl počet odbavených cestujících v Praze-Ruzyni meziročně o 0,8 milionu, což odpovídá propadu o 65 procent. Výrazněji se počet odbavených cestujících propadl jen na sedmi evropských letištích, převážně německých (viz graf v galerii). Největší propad, o 3,5 milionu cestujících, vykázalo frankfurtské letiště.

Žádné z tuctu letišť EU, kde nastal největší absolutní propad počtu odbavených cestujících, navíc nevykazuje hlubší procentuální propad než pražská Ruzyně. Stejný propad, taktéž o 65 procent, ovšem vykazují ještě mnichovské letiště a berlínská letiště Tegel a Schönefeld.

Nutno však říci, že statistika Eurostatu pokrývají jen ty země EU, které svoji statistiku dosud zveřejnily. Letos v březnu odbavili v Praze-Ruzyni 432 640 cestujících, přičemž loni v březnu se jednalo o 1 243 290 osob. Přitom letos v lednu i únoru byl počet odbavených cestujících meziročně vyšší, když v obou měsících přesáhl hodnoto jednoho milionu.

S citelným poklesem počtu odbavených cestujících se musela letos v březnu smířit všechna klíčová tuzemská letiště civilní dopravy. Relativně nejmenší úbytek odbavených cestujících zaznamenaly meziročně Kralovy Vary, a sice 36,5 procenta. Pardubice v březnu meziročně přišly o 62,8 procenta odbavených cestujících. Letiště v Brně a Ostravě na tom byla dokonce ještě hůře než Praha, když ztratila 69,4, resp. 76,7 procenta cestujících.

Pro ta regionální tuzemská letiště, která již delší dobu nevykazují nijak příznivé hospodářské výsledky či jsou zasažena úbytkem cestujících či linek, může být zásah koronaviru až likvidační, zejména pokud by celosvětový i evropský citelný propad letecké dopravy trval řádově roky. Co stojí za záchranou Smartwings?

Další články
Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Už máte fotovoltaiku? Pak si k ní pořiďte i elektromobil, určitě neprohloupíte

Nejlepší dárky ke Dni otců 2025

Recept na velikonočního beránka, který je krásně vláčný...

Plánujete malovat kraslice nebo barvit vařená vajíčka? S...

Jak ochránit meruňky proti mrazům? Přichází prudké...

Nejzdravější káva je filtrovaná, shodují se studie. Může...

Peugeot slaví 130 let závodění. Fascinující výstava...

Zavřít reklamu