Odborníci varují: Rodí se nový Bermudský trojúhelník
Tajemstvím jejich zmizení v asijských vodách se zabývají regionální odborníci. Někteří se obávají, že problémová zóna se stane místem, kde lodě zmizí, častokrát bez jakékoli stopy.
Podle zprávy pojišťovny Global Corporate & Specialty, dceřiné společnosti Allianz, kterou citovaly německé noviny Die Welt, podílejí se vody jižní Číny, Indočíny, Indonésie a Filipín na čtvrtině všech ztrát.
Po nich následuje východní Středozemní moře a Černé moře s 15 procenty a moře obklopující Japonsko, Koreu a severní Čínu.
Odborníci uvedli, že hlavní příčinou nehod byla nedostatečná údržba lodí nebo přetížení, například osobních trajektů. Při rozsáhlých ztrátách sehrálo také roli špatné počasí a časté silné bouře, Hlavními problémy, zejména v Asii, bylo nedodržování bezpečnostních norem.
„Skutečnost, že lodě jsou stále větší a větší, vytváří větší rizika pro námořní dopravu a pro nás jako pojišťovnu," uvedl Volker Dierks, vedoucí pojištění lodí v Allianz. Pojišťovna dodala, že jedním z hlavních problémů je, že námořní společnosti snížily náklady, aby ušetřili peníze a často zaměstnávají posádky s nízkou kvalifikací a zkušenostmi.
Námořní společnosti se také snaží udržet nízké náklady tím, že prodlužují intervaly údržby na nejzazší povolené termíny.
Zdá se tedy, že za zmizelými loděmi stojí spíše lidská nedbalost a honba za vyššími zisky, než nějaké nadpřirozené příčiny či mimozemské civilizace.