Největší záhada v dějinách civilního letectví zase blíže k vyřešení?
Informovala o tom včera agentura AP. Malajsijská, australská a čínská vláda přitom už 17. ledna tohoto roku oficiálně odvolaly pátrání po nezvěstném letadle v oblasti o rozloze 120.000 kilometrů čtverečních, dokud se nenajdou nové důkazy. Vyšetřování však nadále pokračuje s cílem vytyčit oblast dalšího možného pátrání.
Australský úřad pro bezpečnost dopravy (ATSB) včera uvedl, že ze studiem vztlakové klapky stejného typu, jakou mělo ztracené malajsijské letadlo, se mu podařilo zjistit, jak tento úlomek dopadl do oceánu. Při podobných analýzách byly v minulosti použity ne zcela přesné modely této klapky, přiblížila AP.
Nová studie potvrdila zjištění mezinárodní skupiny expertů a vyšetřovatelů, na základě kterých byla ještě v prosinci určena další zóna - tentokrát s rozlohou 25.000 čtverečních kilometrů - ležící severně od předešlé. Boeing 777 letecké společnosti Malaysia Airlines s 239 osobami na palubě se ztratil z radarů 8. března 2014 na trase z malajské metropole Kuala Lumpur do čínského Pekingu.
Osud letu MH370 stále patří mezi největší záhady v dějinách civilního letectví. Předpokládá se, že letadlo se po vyčerpání paliva zřítilo do odlehlé oblasti na jihu Indického oceánu, daleko od západního pobřeží Austrálie.