Prodejci aut si sáhli na dno, přesto rok 2020 hodnotíme kladně, říká ředitel Peugeotu

Domácí 12. ledna 2021 | 17:17 — Anna Novotná
Trh osobních automobilů v Česku se za loňský rok propadl o 19 %, trh užitkových vozů o 16 %. Celkem se prodalo o více než 50 tisíc vozidel méně než v roce 2019. Klienti odkládali nákupy, firmy takřka přestaly obnovovat vozové parky a velkou ránu trhu zasadily ochromené autopůjčovny, které byly v minulých letech tradičním odbytištěm.
Další 3 fotografie v galerii
Peugeot si svoji pozici na trhu v roce 2020 značně vylepšil / Peugeot

Může někdo o uplynulém roce říct něco pozitivního? Ředitel českého Peugeotu, Marco Venturini, ano. Import francouzské automobilky má navzdory meziročnímu poklesu důvod slavit.

„Rok 2020 byl těžkou zkouškou pro nás i naši prodejní síť, přesto ho hodnotíme kladně. Dosáhli jsme vysokého podílu na trhu a vzhledem k našim konkurentům jsme se posunuli vpřed. Navíc máme k dispozici atraktivní modelovou řadu, ve které figurují modely nově oceněné nejprestižnějšími tituly: Auto roku 2020 a Dodávku roku 2021. Navíc můžeme optimisticky hledět do budoucna, protože z hlediska objednávek se nám loni dařilo mimořádně dobře,“ říká Marco Venturini.

V roce 2020 si Peugeot svoji pozici na trhu značně vylepšil. Podařilo se mu registrovat celkem 11 218 osobních a lehkých užitkových vozů. Tento počet představoval 5,1 % trhu, což je pro Peugeot v Česku jeden z nejlepších výsledků v historii. Konkrétně se jedná o druhý nejvyšší tržní podíl za poslední desetiletí. Vyšší měla značka jen v roce 2019, kdy realizovala prodejní rekord. 

Ještě lépe se jeví pozice Peugeotu vzhledem k jeho konkurentům. Polepšil si totiž v žebříčku automobilek o jednu příčku a poskočil z pátého na čtvrté místo. Nutno říci, že tak vysoko se dostal naposled v roce 2004, tedy ve zlatých časech, kdy chrlil na trh tisíce nesmírně populárních dvěstěšestek. 

Navzdory vysokému tržnímu podílu i skvělému umístění Peugeot v Česku zaznamenal, stejně jako ostatní značky, meziroční propad v řádu dvouciferných čísel. Pokles však dle ředitele importu nebyl způsoben nezájmem klientů.

„Nedostatkem zájmu o naše produkty jsme v loňském roce rozhodně netrpěli,“ říká Marco Venturini. „Naopak. Objednávek jsme za loňský rok nashromáždili 13 800, tedy jen o 400 méně než v rekordním roce 2019. Pokles je z tohoto pohledu jen 2,8 %, což je ve srovnání s propadem českého trhu o více než 18 %  velice povzbuzující.“

Největší zájem byl dle očekávání o malé SUV Peugeot 2008. Letos v lednu se objevila jeho nová generace, a to v mnohem atraktivnější podobě. Zdá se, že chuť zákazníků koupit tento model je neukojitelná. „Počet objednávek se vyšplhal na 3 850 vozů, což představuje meziroční nárůst o 45 %. Letos jsme jich registrovali 2 123. Znamená to, že velká část bude dodána v letošním roce,“ slibuje Venturini.  Za propastí mezi objednávkami a registracemi stojí přeplněná kapacita továren. Výrobní závod ve východní Francii sice rychle překonal výpadek způsobený jarní covidovou odstávkou, nicméně poptávka stále dalece převyšuje výrobní možnosti.

Podobný zájem klientů zaznamenal také další malý model od Peugeotu, kompaktní hatchback 208. Posílen titulem Evropské auto roku 2020 si získal početnou řadu příznivců. S portfoliem čítajícím 1 600 objednávek si meziročně polepšil o 33 %. 

Další kategorií produktu, kde se v nelehké době Peugeot ukázal jako vítěz, jsou lehké užitkové vozy. S 2 749 registrovanými vozy získala značka tržní podíl 16 % a s úctyhodným náskokem 512 vozů na svého nejbližšího konkurenta se suverénně ujala vedení v pořadí automobilek. „Na tomto výsledku má kromě naší efektivní fleetové strategie podíl i modelová řada, které dominuje dlouhodobě nejprodávanější užitkový vůz v ČR, Peugeot Boxer, dále Peugeot Expert, jehož elektrická verze získala před několika dny titul Mezinárodní dodávka roku 2021, a Peugeot Partner, který v této prestižní anketě zvítězil v roce 2019. Máme k dispozici atraktivní osobní i užitkovou řadu a pěknou hromádku objednávek. Do nového roku tedy můžeme jít se značnou dávkou optimismu,“ uzavírá Marco Venturini.

 

Další články
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Last minute Turecko s cestovní kanceláří TUI aneb Prožijte dovolenou snů

Last minute Turecko s cestovní kanceláří TUI aneb Prožijte...

Dlouhá cesta může být pro dítě utrpením, nová auta ale...

Dokonalé prázdninové letovisko? Plážové ráje Bodrumu...

Balení bez námahy – módní tipy pro chytré a stylové...

Noční vlaky zažívají v Evropě renesanci: Tipy, kam můžete...

Kam na první letošní lyžování? Na rakouském ledovci...

Zavřít reklamu